جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: خدای متعال در قرآن کریم اهل علم را به خود معطوف کرده، بدین جهت باید بدانیم که مقام علمی  و مقام معنوی طلبگی پیش خداوند بسیار بالاست. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبر زاده امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: خاصیت علم ایجاد خشوع و خضوع در انسان و طالب علم است و انسان اگر بخواهد نعمات خدا را بشمارد،خود را ناتوان خواهد دید.

وی با اشاره به آیه ۷۷سوره نساء گفت: ادب یک انسان به اندازه تمام زیبایی های دنیا ارزش دارد و بهترین زیبایی عالم حضور در اردوگاه امام زمان (عج) است که باید هم قدر بدانیم و مراقبت جدی بکنیم و ارزش طلبگی را بدانیم، طلبگی با چیزهای دنیوی قابل قیاس نیست.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید؛ شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِکَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ خدایی که همواره به عدل و قسط قیام دارد، گواهی داده که معبودی جز او نیست و فرشتگان و صاحبان دانش و علمای جامعه نیز به یگانگی او گواهی داده اند جز او که مقتدر حکیم است، معبودی نیست و این یعنی خداوند اهل علم را به خود معطوف کرده، بدین جهت باید بدانید مقام علمی و مقام معنوی طلبگی پیش خداوند بسیار بالاست.

وی افزود: خشیت الهی از شاخصه های طلبه است و آن چه را که می آموزیم باید در ما ترس از خدای متعال و ایمان را بیفزاید و به سمت بندگی سوق دهد.

حجت الاسلام اکبر زاده در پایان گفت: نمازی که می خوانیم باید چهار شاخصه شکر، رشد، انس با خدا و قرب الی الله در آن باشد و اگر نماز چنین ویژگی هایی را داشته باشد، مارا به قرب الهی می رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha